Usługa społeczna Mediacja skierowana jest do mieszkańców Elbląga:

  • Osób i rodzin w kryzysie
  • Osób, które ukończyły 75 rok życia

Mieszkaniec Elbląga zainteresowany usługą społeczną Mediacja powinien:

  • wypełnić formularz na stronie internetowej www.ecus.pl/uslugi-spoleczne lub
  • zgłosić potrzebę skorzystania z usługi w Punkcie Przyjęć Klienta w siedzibie ECUS przy ul. Winnej 9 w Elblągu lub
  • zgłosić się do usługi telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z poniższych numerów telefonu:

55/625 61 20 lub 55/625 61 30

Zgłoszenia do usługi może dokonać również osoba trzecia, asystent rodziny lub pracownik socjalny.

Warunki korzystania z usługi, prawa i obowiązki Odbiorcy usługi:

  • Usługa społeczna Mediacja finansowana jest w ramach projektu pn. „Elbląskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
  • Odbiorca nie ponosi odpłatności za jej świadczenie.
  • Odbiorca usługi składając wniosek o usługę deklaruje jednocześnie swoje uczestnictwo w projekcie „Elbląskie Centrum Usług Społecznych”.
  • Jedna rodzina może skorzystać ze wsparcia w wymiarze nie więcej niż 3 godzin zegarowych.
  • Usługa będzie świadczona w miejscu wskazanym przez realizatora usługi, w pomieszczeniu przystosowanym do przeprowadzenia tego rodzaju wsparcia.
  • Odbiorca usługi musi potwierdzić wykonanie usługi własnoręcznym podpisem na Karcie udzielonego wsparcia.
  • Odbiorca zobowiązany jest wypełnić ankietę satysfakcji z wykonanej usługi w terminie jednego miesiąca od zakończenia usługi u koordynatora indywidualnych planów usług społecznych lub w formie elektronicznej na stronie internetowej www.ecus.pl
  • Odbiorca usługi ma prawo do rezygnacji z usługi, którą należy złożyć w formie pisemnej (decyduje data wpływu do ECUS) lub osobiście u Koordynatora indywidualnych planów usług społecznych.

 Usługa obejmuje:

  • zapoznanie się z przedmiotem mediacji,
  • wyjaśnienie zasad i celów mediacji,
  • określenie potrzeb i interesów stron,
  • zdefiniowanie przedmiotu sporu stron,
  • prowadzenie sesji mediacyjnych mających na celu uzyskanie wzajemnie satysfakcjonującego i świadomego porozumienia stron zgodnie z ich wolą,
  • pomoc stronom w ewentualnym sporządzeniu porozumienia mediacyjnego,
  • sporządzenie protokołów z przebiegu mediacji,
  • przygotowanie zaświadczeń na wniosek stron sporu lub na potrzeby instytucji zewnętrznych.

REGULAMIN MEDIACJA